۲۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۰

 ساخت بندر صیادی جواد‌الائمه  هرمزگان امسال به مناقصه می‌رود/ اتمام عملیات مطالعاتی ساخت بندر صیادی جوادالائمه

مدیر کل ادارۀ مطالعه و احداث بنادر صیادی سازمان شیلات ایران با اشاره به اینکه عملیات مطالعاتی ساخت بندر صیادی جواد الائمه به اتمام رسیده است، گفت: به زودی این پروژۀ شیلاتی جهت اخذ پیمانکار به مناقصه گذاشته خواهد شد.
کد خبر: ۸۷۱۸۶
 ساخت بندر صیادی جواد الائمه  هرمزگان امسال به مناقصه می‌رود/ اتمام عملیات مطالعاتی ساخت بندر صیادی جوادالائمه
 
سید مصطفی بهشتیان در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: بندر صیادی جواد الائمه در شهرستان پارسیان استان هرمزگان واقع شده و به لحاظ اقتصادی و تأمین معاش از اهمیت بالایی در منطقه برای جامعۀ محلی برخوردار است.

مدیر کل اداره مطالعه و احداث بنادر صیادی سازمان شیلات ایران، ادامه داد: بیش از هزار و ۵۰۰ نفر صیاد در قالب چهار شرکت تعاونی صیادی، سالانه بیش از شش هزار و ۵۰۰ تن انواع آبزیان را از طریق این بندر صیادی از آب‌های خلیج فارس صید می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه شهرستان پارسیان در حوزۀ شیلات به ویژه بخش صید و صیادی ظرفیت‌های قابل توجه‌ای دارد، خاطرنشان ساخت: بهسازی بندر صیادی جواد الائمه  نقش مهمی در توسعه و رونق صنعت شیلات این منطقه خواهد داشت.

مدیر کل اداره مطالعه و احداث بنادر صیادی سازمان شیلات ایران در ادامه گفته‌های خود از آغاز پروژۀ بهسازی بندر صیادی جواد الائمه واقع در استان هرمزگان در سال جاری خبر داد.

بهشتیان با اشاره به اینکه عملیات مطالعاتی ساخت بندر صیادی جواد الائمه به اتمام رسیده است، گفت: به زودی این پروژه شیلاتی جهت اخذ پیمانکار به مناقصه گذاشته خواهد شد.

این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران تاکید کرد: البته تحقق این امر مستلزم تأمین اعتبارات لازم است که تخصیص آن در سال جاری بعید به نظر نمی‌رسد.

وی تصریح کرد: امیدواریم امسال با تخصیص اعتبارات در نظر گرفته شده شاهد آغاز عملیات اجرایی پروژۀ بهسازی بندر صیادی جواد الائمه در شهرستان پارسیان باشیم.

به گفته وی، بر اساس مطالعات صورت گرفته در راستای بهسازی بندر صیادی مذکور، شروع مطالعات ترمیم دیوارۀ اسکله و اسکلۀ پلکانی طی سال جاری انجام خواهد شد.

مدیر کل اداره مطالعه و احداث بنادر صیادی سازمان شیلات ایران، یادآور شد: همچنین مهار آب‌های سطحی ورودی به کانال بندر نیز امسال انجام خواهد شد.

گفتنی است، شهرستان ۴۰ هزار نفری پارسیان غربی‌ترین شهرستان استان هرمزگان است که شغل اغلب مردم آن صیادی، ماهی‌گیری و کشاورزی است. شهرستان پارسیان در ۴۰۰ کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار